GRATIS VERZENDING VOOR ALLE BESTELLINGEN

Valuta:

Retourneren

1. Herroepingsrecht (bedenktijd):

Volgens Richtlijn 2011/83/EUT beschikken consumenten over het herroepingsrecht, waardoor ze hun aankoopbeslissing kunnen heroverwegen en de overeenkomst zonder enige uitleg kunnen beëindigen. Binnen veertien (14) werkdagen na ontvangst van de goederen kunnen klanten gebruik maken van deze bedenktijd, de producten op eigen kosten retourneren en een terugbetaling ontvangen voor het betaalde bedrag, zonder verdere vragen.

2. Uitzondering op het herroepingsrecht:

De klant heeft niet het recht op een onbeperkte retour van goederen in het geval van overeenkomsten met betrekking tot:

  • Producten met korting;
  • Goederen die speciaal zijn besteld op verzoek van de klant en volgens hun individuele eisen zijn geproduceerd. Deze categorie omvat ook alle zelfklevende producten die door onze winkel worden aangeboden, zoals zelfklevende kurkrollen, zelfklevende kurkvellen, zelfklevende kurkbanden, zelfklevende gekleurde kurkvellen, zelfklevende decoratieve kurk, zelfklevende 3D-tegels en anderen;
  • Wanneer goederen niet worden geretourneerd in volledige verpakkingen, bijvoorbeeld vloerproducten;
  • Chemische producten zoals vernissen en lijmen;

3. Retourproces en tijdslijnen:

Voordat u het retourproces start, volg deze stappen:

  • Breng ons team minstens één dag op de hoogte voordat u het product terugstuurt door een e-mail te sturen met informatie over uw bestelling en de goederen die u wilt retourneren;
  • Voeg het ingevulde "Retourformulier" toe, dat op verzoek beschikbaar is bij onze medewerkers, en het aankoopbewijs bij het retourneren van de goederen. Stuur ze uitsluitend naar het aangewezen retouradres dat tijdens contact met ons is verstrekt, en label het pakket duidelijk als retour;
  • Als er "extraatjes" bij de bestelling waren inbegrepen, voeg deze dan ook toe aan het retourpakket. Zorg ervoor dat de geretourneerde items goed verpakt zijn om schade tijdens het transport te voorkomen. Schade als gevolg van onvoldoende verpakking kan leiden tot afwijzing van de retourzending. De kosten van de retourzending zijn voor rekening van de klant. Zorg er bovendien voor dat het aankoopbewijs veilig in het pakket wordt geplaatst om onbedoeld verlies, verplaatsing of schade te voorkomen.

4. Terugbetalingen:

De klant is verantwoordelijk voor alle directe kosten met betrekking tot de retourzending van de goederen (bijv. verpakking, beveiligen en terugzenden naar de winkel). De winkel zal de klant het volledige bedrag van de aangekochte goederen op het moment van aankoop terugbetalen.

5. Terugbetalingstermijn:

Nadat de retourzending van de goederen is bevestigd en hun toestand is gecontroleerd om de afwezigheid van defecten of overmatig gebruik vast te stellen, zullen we het terugbetalingsproces onverwijld starten en binnen 14 dagen na ontvangst van het teruggestuurde artikel voltooien.

6. Toestand van de goederen:

De goederen moeten worden geretourneerd in hun originele verpakking samen met alle bijlagen die tijdens de levering zijn ontvangen. De klant is verantwoordelijk voor het correct verpakken van de goederen om schade tijdens het transport te voorkomen. De waarde van de aankoopbon moet adequaat worden beveiligd in het pakket om onbedoeld verlies, verplaatsing of schade te voorkomen. Houd er rekening mee dat we geen retourzendingen accepteren die onder rembours zijn verzonden. Na verkoop van de goederen aan een andere koper is de winkel niet aansprakelijk voor eventuele gebreken aan de goederen. We kunnen geen claims overwegen met betrekking tot per ongeluk of opzettelijk veroorzaakte schade, evenals gebreken als gevolg van onjuist of onvoldoende gebruik en onderhoud. Alle klachten worden verwerkt binnen veertien werkdagen na ontvangst. In het geval van beschadigde goederen worden deze gerepareerd of vervangen door een nieuw artikel van gelijke waarde. Als vervanging niet mogelijk is (bijv. vanwege onbeschikbaarheid), zal KORK.PL sp. z o.o. de klant het equivalente bedrag terugbetalen of andere beschikbare producten uit de winkel aanbieden ter selectie.

7. Terugbetalingsmethode:

Indien de betaling is verricht via bankoverschrijving naar de rekening van de winkel, zal de terugbetaling worden verwerkt via een omgekeerde bankoverschrijving. Echter, indien de betaling is gedaan met een debet- of creditcard, zullen we het bedrag terugstorten op de kaart van de klant die voor de transactie is gebruikt. Als betalingsverwerkers zoals PayPal of Klarna zijn gebruikt, wordt de terugbetaling daarop uitgevoerd.

8. Klantenservice:

Neem contact op met de winkel om het exacte retouradres te bevestigen. Zendingen die naar een adres zijn gestuurd dat niet is overeengekomen met KORK.PL, en waarover geen voorafgaande informatie is verstrekt, zullen niet worden geaccepteerd.

tel.: +48 616 616 911 (PL)
tel.: +48 793 995 445 (EN)
tel.: +49 159 04699518 (DE)
e-mail: biuro(at)kork.pl

Openingstijden: ma. - vr. 8:00 – 16:00

9. Taal en rechtsgebied:

Richtlijn 2011/83/EU van 25 oktober 2011 betreffende consumentenrechten is van toepassing op alle geschillen die voortvloeien uit het retourbeleid. Het stelt regels vast met betrekking tot de informatie die moet worden verstrekt met betrekking tot op afstand gesloten overeenkomsten en overeenkomsten die buiten de verkoopruimte zijn gesloten, evenals overeenkomsten die niet op afstand of buiten de verkoopruimte zijn gesloten. Bovendien regelt de richtlijn het recht van consumenten om zich terug te trekken uit op afstand gesloten overeenkomsten en buiten de verkoopruimte gesloten overeenkomsten en harmoniseert bepaalde bepalingen met betrekking tot de uitvoering van overeenkomsten tussen bedrijven en consumenten, evenals andere aspecten van deze overeenkomsten.

Veilige betalingen
Gratis verzending
Hoogste kwaliteit
Tevredenheidsgarantie